מנכ"ל משרד התחבורה מגיב לביטן: "טענות שגויות"

אבי יעקב No Comments on מנכ"ל משרד התחבורה מגיב לביטן: "טענות שגויות"

העובדות שביטן לא הכיר: מנכ"ל משרד התחבורה משיב ליו"ר ועדת הכלכלה "האזרחים הוותיקים בתוך הרפורמה"

צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר שח"כ דוד ביטן האשים השבוע בוועדת הכלכלה בראשותו את שרת התחבורה, אודות ההיקף של ההטבות לקשישים במסגרת רפורמת 'צדק תחבורתי', שהעבירה השרה בתעריפי התחבורה הציבורית, מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן משיב במכתב מפורט ומנומק לח"כ ביטן אודות הטענות שהעלה.

"בדיון נטענו טענות שגויות ולא מקצועיות שפורסמו בשם הוועדה לציבור והטעו את אזרחי מדינת ישראל". כותב מנכ"ל משרד התחבורה בפתח מכתבו ומפרט כי, "הטענה כי רכיב נסיעות חינם לאזרחים הוותיקים שתוכנן במסגרת רפורמת צדק תחבורתי בוטל  בשל הצורך לבלום את עליית המחירים בכ- 12% – אינה נכונה ואין לה כל בסיס במציאות". 

בן זקן מציין במכתבו כי כבר כיום, אזרחים ותיקים זכאים להנחה של 50% בתעריפי התחבורה הציבורית בכלל  הסדרי הנסיעה, וזאת מתוקף חוק אזרחים ותיקים. ומבהיר כי הטבה זו נשמרת ולא בוטלה בשום שלב. בנוסף, אזרחים מעל גיל 75 זכאים כיום לנסיעות חינם בכלל הסדרי הנסיעה, כאשר עם מימושה המלא של הרפורמה יזכו כלל האזרחים הוותיקים לנסיעות ללא  תשלום בכלל הסדרי הנסיעה.  

מנכ"ל משרד התחבורה מדגיש במכתב כי השיקול המרכזי ברפורמה היה להביא לעידוד אזרחי מדינת ישראל להשתמש בתחבורה ציבורית. וכי שרת התחבורה מירי רגב עומדת על כוונתה להביא ליישומה המלא של רפורמת 'צדק תחבורתי', כפי שהוצגה לציבור לפני כחצי שנה, ובכלל זה נסיעות חינם לאזרחים ותיקים.  

בהתייחס לטענה שהועלתה כי בלימת עליית המחירים היא מתקציבי הרפורמה, כותב בן זקן, "לאחר מאמצים מרובים של שרת התחבורה ובשיתוף משרד ראש הממשלה מול משרד האוצר נמצא  מקור תקציבי מוסכם שהנו מעבר לתקציבי הרפורמה שלבסוף הוביל לבלימת עליית המחירים הצפויה בתחבורה הציבורית".  

בן זקן מציין כי בלימת עליית המחירים מיטיבה גם עם אוכלוסיית האזרחים הוותיקים שהיו אמורים גם הם לשאת בהתייקרות שנקבעה על ידי הממשלה הקודמת. 

את מכתבו חותם מנכ"ל משרד התחבורה בפניה לח"כ ביטן, "אבקש כי עם כינוסה של הוועדה יוצגו העובדות כהווייתן ויודגש כי לאחר למידת  הנושא והנתונים שהוצגו בפניכם הובהר כי ביטול עליית תעריפי התח"צ אינה על חשבון האזרחים הוותיקים, וההפך הוא הנכון – ביטול ההתייקרות הטיבה עם האזרחים הוותיקים ומנעה את עליית המחירים הצפויה".



0 תגובות